Jeans online kopen

online spijkerbroeken  kopen met korting

 

 

Spijkerbroeken en jeans mode hoofdpagina

Zie hoe spijkerbroeken worden gemaakt

Voorbeelden van maattabellen zoals deze gebruikt worden in de confectie

Zelf een spijkerbroekenmerk beginnen?

Je volgende spijkerbroek online kopen: wel of geen goed idee?

Minirokjes!

Ingezonden vragen over spijkerbroeken en het produktieproces

Alles over de gevaren van (te) strakke jeans

Waar kunnen we je vervolgens heen gidsen?

online kleding bestellen

 

On-line een spijkerbroek bestellen?

Je nieuwe spijkerbroek online kopen omdat ze daar goedkoper zijn dan in je eigen woonomgeving, is natuurlijk altijd verstandig!

Of misschien toch niet?

Hetzelfde model spijkerbroek online in een webwinkel kopen:

Laten we ervan uitgaan dat je in het verleden de ideale spijkerbroek hebt weten te scoren en dat je daar graag nog een exemplaar van wilt, wellicht in een andere kleur. Is het dan mogelijk om gewoon wat websites te bezoeken, de goedkooopste jeans-leverancier te bepalen en via hen een identieke spijkerbroek online te bestellen en te betalen met je creditcard of via je paypal account?

Misschien!

Waarom misschien? In het kort: omdat er een groot aantal factoren zijn die invloed hebben op de afmetingen van een spijkerbroek en denim kleding. Hieronder zullen we er een aantal opsommen samen met de eventuele afwijkingen die ze kunnen veroorzaken en waarom het dus niet altijd verstandig is om kleding online in een webwinkel te kopen.

- Het merk: heel ordinair, maar in het kort komt het erop neer dat geldt dat des te duurder het merk, en dus waarschijnlijk ook de broek, des te groter de kans dat een volgende broek identiek zal zijn.
Exclusievere merken hebben vaak ook wat meer te spenderen bij de inkoop en / of produktie van hun kledinglijn en kunnen het zich veroorloven om langlopende contracten af te sluiten met vaste kledingfabriekanten.
Deze duurdere spijkerbroekenfabrieken beschikken over het algemeen over een verregaande automatisering van het produktieproces, waardoor de kans op identieke produkten groter wordt.

Duurdere kledingmerken zijn, noodgedwongen, ook zeer precies als het aankomt op het controleren van de afmetingen van een broek. Zij zullen meerdere controles doen op de gewenste maten, alvorens de kledingproducent het groene licht krijgt om met de bulkproduktie te mogen beginnen en ze zullen ook regelmatig zgn. in-line inspecties doen, waarbij ze niet alleen kijken naar het eindprodukt, maar ook naar alle verschillende stappen in het produktieproces. Zo gebeurt het bij goedkopere naaimachines nog wel 'ns dat de spannig van het naaigaren niet geheel optimaal is, waardoor de sluiting met het knoopsgat nooit geheel recht zal kunnen zijn. Het bijstellen van die spanning ofwel de doorvoersnelheid van het naaigaren, is een eenvoudige handeling, maar iets wat de gemiddelde arbeider liever niet zelf doet, aangezien zij of hij wel 'ns aansprakelijk zou kunnen worden gesteld als er dan iets mis gaat. Daarnaast is het afstellen van de machines waarschijnlijk een taak van een supervisor en deze baas te passeren kan mogelijk gezichtsverlies veroorzaken. Als, daarentegen, een kwaliteitsinspecteur van de inkoper of kledingontwerper dit foutje aangeeft, dan is het geen probleem om dit direct te corrigeren, want de klant blijft koning, zeker als deze aanwezig, dan wel vertegenwoordigd, is...

- De stof: Spijkerbroeken producenten maken, over het algemeen, niet zelf de denim katoen stof. Zij kopen de stof in bij de textielmolens, of soms ook wel bij groothandels, afhankelijk van de hoeveelheid die ze nodig hebben. Het, tegenwoordig vaak ook online, kopen bij een groothandel heeft als nare bijkomstigheid dat het nooit te garanderen is dat het om dezelfde stof zal gaan. Zelfs als de weving en het gewicht van het denimmateriaal hetzelfde is, dan is het nog altijd mogelijk dat het garen van een andere samenstelling of kwaliteit is, of dat het katoen gehalte lager is, wat zich weer zal uiten verschillen qua krimp en duurzaamheid van de stof bij het wassen. Ook is de controle op de origine van de stoffen een stuk lastiger als het via een groothandel wordt ingekocht, wat later dan weer kan lijden tot problemen als men de broeken die zijn gemaakt van materiaal van onduidelijke afkomst worden geimporteerd in Europa.

- De fabriekant:

Zoals hierboven al even werd aangestipt: er zijn veel verschillende soorten jeans-ateliers, met verschillende graderingen qua automatisering.

De high-end confectiebedrijven werken bijvoorbeeld met CAD / CAM installaties, waarop de klant eventueel direct on-line kan inloggen en z'n eigen patronen of maatgegevens direct in het automateseringsysteem van de kledingfabriek kan invoeren. Deze gegevens worden dan gebruikt bij het bereken van de optimale benutting van de spijkerstof in het snijproces, bij het online besturen van de snijrobot die gebruik maakt van een industerieële laser, bij het printen van labels, barcodes en zelfs bij het bedrukken van de dozen en de waarschuwingen op de plastic zakken. Door het zo veel mogelijk verwijderen van de menselijke invloeden elimineert men ook een groot deel van de kans op fouten in het produktieproces, waardoor de kans op het verkrijgen van een identieke broek vergroot wordt. Het is tegenwoordig al mogelijk om de automatisering van de produktie van spijkerbroeken zo ver door te voeren dat er, buiten toezichthouders, geen mensen meer onderdeel uitmaken van de produktie van een spijkerbroek. Eigenlijk dus: Online behandeling vanaf de kledingontwerper met een nieuw idee tot en met de postbode die electronisch jouw handtekening voor ontvangst van de broek doorzendt naar de 2-mans jeans-webwinkel.

Gelukkig gaat het bij bedrijven in het verre oosten nog altijd wat minder automatisch, met alle gevolgen van dien.

- Patronen en maattabellen

Om een broek met dezelfde maten te krijgen zul je de broek in ieder geval van hetzelfde patroon moeten snijden, right? Niet noodzakelijk! Zelfs als we kunnen werken met de zelfde stoffen, chemicaliën en snij- en naai-machines, zelfs dan kunnen er nog verschillen optreden in de afmetingen van de broeken, na het wassen. Zeker in Azië worden de broeken nog al 'ns gewassen op "kamertemperatuur", mede omdat er hier toch bijna altijd een redelijk (aangename en) constante temperatuur van zo'n 33 graden celcius heerst. In de koele maanden kan het 's nachts echter wel 'ns afkoelen tot een graad of 15 en het is wel 'ns voorgekomen dat een bundel die 's middags bij 32 graden was gewassen, niet in dezelfde mate was gekrompen en verkleurd als de bundel die 's ochtends als eerste werd gedraaid. Het is derhalve niet onverstandig om af en toe steekproeven te nemen en de maten van de broeken nogmaals te vergelijken met die in de originele maattabellen van de klant.

Daarnaast is het ook vaak zo dat de fabriekant binnen een aantal vastgestelde limieten moet werken. Een van die limieten kan zijn dat er niet meer dan 5% afwijking in het totaal van de afmetingen mag zitten. Dit zou dus kunnen inhouden dat de taillemaat 5% kleiner is. 5% van een maat 38 is dus bijna 2 maten (!) afwijking, maar over het algemeen geldt deze 5% voor de optelsom van alle meetpunten en 5% toegestaane afwijking over het totaal daarvan. Deze 5% kan echter ook misbruikt worden door de leverancier als deze, al dan niet per ongeluk, wat meer van de ene maat (over) heeft en wat minder van de andere. De fabriekant kan op zo'n moment een aantal maat 36 broeken laten om-labellen naar maat 38 modellen. De, in de webwinkel aangeschafte spijkerbroek zal nu dus kleiner lijken dan het origineel en mogelijk de nieuwe eigenaar onterecht bewegen tot afvallen.

Verschillende landen = verschillende mentaliteiten en prioriteiten.

>>>>>>>>>>>>>
Een nieuw model spijkerbroek online in een webwinkel kopen:

raden we sterk af. Foto's van spijkerbroeken maken is een vak apart, maar er zijn mensen die dat heel goed kunnen. Een spijkerbroek kan er op een paspop helemaal geweldig uitzien, terwijl dat model bij jou er uitziet alsof je bewust een anti-fit model hebt uitgezocht. Dergelijke onbedoelde fashion-statements zijn vooral leuk voor de jeans fabriekanten, aangezien je binnen een week waarschijnlijk snel weer op zoek gaat naar de perfectpassende spijkerbroek. Ook al zul je waarschijnlijk niet weer het zelfde merk kopen, de meeste grote jeans-coöperaties hebben een ruim aantal merken in hun bezit en de kans dat je dan uiteindelijk toch weer iets van dezelfde postorder firma koopt, is erg groot.

onderdeel van de leukeinfo.nl groep www.leukeinfo.nl © 2005 Valid XHTML 1.0!